الهام فلاح



زندگی نامه
متولد بهار ۶۲ در بوشهر. مهندس کامپیوتر . تا کنون شش کتاب در حوزه بزرگسال و دو کتاب رمان نوجوان منتشر کرده‌است و با مطبوعاتی چون ایران، فرهیختگان، کرگدن، همشهری داستان،آرمان و ... به عنوان منتقد و داستان‌نویس همکاری دارد.

کتاب ها
زمستان با طعم آلبالو نشر ققنوس
سامار نشر ققنوس
کشور چهاردهم نشر نگاه
خونمردگی نشر چشمه
همه دختران دریا نشر ققنوس
به من نگاه کن نشر ققنوس
نفرین گربه نشر هوپا
زال و رودابه، از عاشقانه‌های فراموش شده نشر هوپا

جوایز
منتخب جایزه ادبی پروین اعتصامی
کاندید جایزه شهید غنی‌پور
منتخب بخش آتیه داستان ایرانی جایزه جلال آل احمد

نقد ها
مینی‌مال نویسی
مایه‌های طنز خوب
تا چه اندازه به اصل ماجرا شاخ و بال بدهیم؟
مینیمال هم باید جامع باشد.
اصول داستان کودک
برای همراهی مخاطب باید داستانتان را عمیق کنید
نگارش درست جهان ذهنی کودکان
اصل حرف را بزنید.
حواستان باشد در بازنویسی با داستان چه می کنید
اصول مینیمال نویسی
قصه بهتر است یا داستان کوتاه؟
وقتی هیچ اتفاقی نمی افتد
در آوردن اشک مخاطب به چه قیمتی؟
قرابت مینیمال و شعار
تفاوت داستان کوتاه با طرح رمان
داستان فقط فضاسازی نیست
داستان، مجال نق زدن نیست
مهارت آگاهی‌بخشی به خواننده
جهان داستانی را نزدیک به دنیای ذهنی خودتان انتخاب کنید
داستان باید به جایی برسد
داستان کوتاه کوتاه هم باید رسا باشد
هدف داستان کوتاه
چرایی اتفاقات داستانی
داستان تکراری نگوییم
مولفه‌های داستان کوتاه
اطلاعات غیر ضروری و توصیفات طولانی
تفاوت داستان کوتاه با لطیفه و کاریکلماتور
داستان شعبده‌بازی نیست (2)
بازنویسی درست چیست؟
داستان کوتاه یا کپشن اینستاگرامی
استفاده از گویش محلی در داستان
خاطره‌نویسی و داستان
لزوم عنصر درام در داستان
اشکال در منظرگاه راوی
داستانک گل‌درشت
مکان و زمان در خدمت اصل داستان
داستان‌های کهنه باید حرفی نو بزنند
کارکردهای داستان‌های سمبلیک
خواننده را مرعوب نکنیم
ساخت فضای بی‌هویت داستان را از اعتبار ساقط می‌کند
پایان‌بندی و مقدمه در خدمت داستان
برای انتقال معنا باید ظرافت به خرج داد
در داستان مشت نمونه خرورار نیست
جزییات در تایید چرایی رفتار موثرند
چند پارگی در داستان
رسا بودن روایت کارگشاست
اصل کلام را لابلای درازگویی‌ها حرام نکنید
مخاطب داستان کیست؟
دلنوشته یا داستان
باورپذیری کابوس