احسان عباسلو



زندگی نامه
متولد تهران
فوق لیسانس ادبیات انگلیسی
داور جایزه کتاب سال
داور جایزه جلال
داورحایزه پروین
داور جایزه نقد
داور کتاب فصل
...

کتاب ها
کلاژ
واهمه های سرخابی
الینار
در غروبی سرد از پاییز
...



نقد ها
مینی‌مال یعنی به اندازه گفتن
مخاطب باید به داستان برسد
لذت مخاطب مبنای اصلی شما باشد
داستان عناصر خود را می‌خواهد.
مواظب تناقض‌گویی در دلنوشته باشید.
ساده زیباست.
در داستان گاه علت مهمتر از معلول است.
گسست حسی در متون احساسی ایجاد نکنید.
تغییر لحن دلیل منطقی باید داشته باشد.
به فکر ارتقای فرم یا محتوا باشید.
به سئوال‌های اصلی باید جواب داد.
اجازه دهید داستان خودش گره را باز کند.
با عنوان خوب، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کنید.
معنای تفسیری با معنای ضمنی فرق دارد.
برای پیاده کردن ایده برنامه داشته باشید.
داستان است که حجم را تعیین می‌کند.
کمدی خوب از انتخاب خوب در می‌آید.
نشانه‌ها بایست به یک داستان کامل بیانجامند.
استمرار فرمی را فراموش نکنید.
نویسنده را وارد متن نکنید.
اغراق همه جا پذیرفتنی نیست.
بر پایان های مختلف فکر کنید.
خلأهای داستان را پر کنید.
از نشانه‌‌ها کمک بگیرید.
از حذف هرگز نترسید.
برای پرداخت ایده برنامه داشته باشید.
زبان خودتان را حفظ کنید.
حس واحد را دنبال کنید.
مسیر حرکت کنش‌ها و داستان را برهم بزنید.
داستان شخصیت محور، شخصیت باور‌پذیر می‌خواهد.
داستان خوب نیازمند زمان است تا برسد.
داستان باید به سئوال‌های خود جواب دهد.
معجزه هم منطق می خواد.
زبان داستان و زبان شخصیت را جدا در نظر بگیرید.
برای بستن داستان گاهی خیلی زود است.
تمرکز در متن به داستان جهت و معنا می‌دهد.
به سمت خلاقیت و تخیل حرکت کنید.
یک مینیمال کامل
زاویه روایت در انتقال حس بسیار مهم است.
معانی نیازمند مرجعی برای معنا‌شدن هستند.
لازم نیست خواننده همه چیز را بداند.
وزن داستان مهم است، نه طول آن.
سن زبان باید برابر سن شخصیت باشد.
داستان را بین شخصیت‌ها ببرید.
تلنگر احساسی خوب است اما داستان نیست.
طنز یعنی فاصله‌ای از صفر تا صد
نشانه های دقیق‌تر یعنی فهم راحت‌تر
پراکنده‌گوئی شما را به غلط‌نویسی هدایت می‌کند.
داستان فلسفی ضرورتاً داستان تعلیمی نیست.
خواننده را باور کنید.


امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت