نازنین جودت



زندگی نامه
متولد 1352 شمیران. فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی، مقطع کارشناسی. بیش از 14 سال است که نوشتن را جدی دنبال میکنم.

کتاب ها
مجموعه داستان «در چشم سگ»1386 نشر مینا. مجموعه داستان «در بیداری کابوس می بینم» 1388 نشر مینا. رمان «پروانه ها در برف می رقصند» 1391نشر سفیر اردهال. رمان «شوومان» 1393نشر برکه خورشید. رمان «عقرب باد» 1394نشر برکه خورشید.

جوایز
جایزه ویژه برج میلاد در اولین دوره جایزه داستان تهران
دریافت جایزه در دو بخش در دومین دوره جایزه داستان تهران
دریافت تندیس بهترین رمان ژانر وحشت در چهارمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها
برگزیده اولین دوره داستان کوتاه کوتاه پایداری
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی ارسباران
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی مکتب جنوب

نقد ها
وقتی گره داستان رها می‌شود
وحدت زمان و مکان در داستان کوتاه
توجه به نثر و زبان در داستان کودک
داستانِ بلاتکلیف خواننده را ناامید می‌کند
کودکان هم دنبال بهانه و دلیل اتفاقات هستند
جسارت لازمه‌ی نوشتن است
داستان کوتاه یا فصل اول رمان؟(2)
داستان کوتاه یا فصل اول رمان؟(1)
فاصله‌ی خاطره تا داستان
جملاتی کوتاه و موجز
لحظه‌ی گذار
خط قرمز راوی
وقتی برای کودکان داستان می‌نویسیم
داستانی از یک نیمروز یا گزارشی از یک نیمروز؟‌
وقتی نویسنده شخصیت داستانش را می‌شناسد
متنی که از نداشتن پیرنگ رنج می‌برد
طعم داستان را دلپذیر کنید
هر به تعویق انداختنی تعلیق نیست
وقتی داستان گفتگو محور باشد
توجه به محدودیت راوی داستان
کدام گره مهم‌تر است؟
برای پل زدن به گذشته بهانه‌ای بتراشید
شکل‌گیری شخصیت در بازنویسی
زبان باید در خدمت داستان باشد
باورپذیریِ شخصیت
ناکجاآبادِ داستان را به خواننده معرفی کنید
تأخیر در دادن هر اطلاعاتی مفهومش تعلیق نیست
وقتی بازنویسی با دقت و حوصله انجام می‌شود
راوی را از مه بیرون بکشید
این داستان می‌طلبد طنازتر باشد
آفرینش داستانی خواندنی از دل موضوعی کلیشه
پایان باز به معنی رها کردن داستان نیست
از دل‌نوشته تا داستان راه سختی نیست
نشانه‌ها عالم خواب را می‌سازند
حواستان به انسجام داستان باشد
نویسنده از خاطره داستان می‌سازد
راوی را باور کنید تا خواننده هم باورش کند
از اتفاقی که وارد داستان شده، استفاده کنید
تکرارشوندگی یک رویای زیبا و دردناک
بهتر است راوی محدود به ذهن شخصیت اصلی باشد
تجربه‌ی تغییر زاویه دید
وقتی داده‌ی پنهان، آشکار می‌شود
وقتی شخصیت باورپذیر باشد
روزنگاری یا داستان؟
متن نباید نگاه قضاوت‌گر نویسنده را به خواننده تحمیل کند
این برش کوتاه را بی‌فاصله‌ی زمانی روایت کنید
قرار نیست در بازنویسی اول همه‌ی اشکالات برطرف شود
بازنویسی احترام نویسنده به داستانش را نشان می‌دهد
دایره واژگان کودکان محدود است
روایتی که می‌طلبد سیال‌تر باشد