نازنین جودت



زندگی نامه
متولد 1352 شمیران. فارغ التحصیل مترجمی زبان انگلیسی، مقطع کارشناسی. بیش از 14 سال است که نوشتن را جدی دنبال میکنم.

کتاب ها
مجموعه داستان «در چشم سگ»1386 نشر مینا. مجموعه داستان «در بیداری کابوس می بینم» 1388 نشر مینا. رمان «پروانه ها در برف می رقصند» 1391نشر سفیر اردهال. رمان «شوومان» 1393نشر برکه خورشید. رمان «عقرب باد» 1394نشر برکه خورشید.

جوایز
جایزه ویژه برج میلاد در اولین دوره جایزه داستان تهران
دریافت جایزه در دو بخش در دومین دوره جایزه داستان تهران
دریافت تندیس بهترین رمان ژانر وحشت در چهارمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها
برگزیده اولین دوره داستان کوتاه کوتاه پایداری
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی ارسباران
برگزیده اولین دوره جایزه ادبی مکتب جنوب

نقد ها
داستانی در دل ترانه یا ترانه‌ای در دل داستان
وقتی یک اتفاق ساده‌ نقطه‌ی قوت داستان است
وقتی خواننده غرقِ خواندن بخش‌های سفید داستان می‌شود
موقعیت بهترِ داستان پس از بازنویسی
وقتی خواننده احساس فریب‌خوردگی می‌کند
وقتی تک‌گویی درونی مخاطب شنو دارد
نشان دادن سردی رابطه با روایت سرد
مواد لازم برای نوشتن یک داستان معمایی
در بازنویسی به رئال جادویی نزدیک شدید
انتخاب یک مکان برای روایت
ایده‌ای که مناسب داستان کوتاه نیست
دیالوگ‌های بی سرانجام
انتخاب مکان درست در پیش‌برد روایت تاثیر دارد
حدود داستان واقع‌گرا را رعایت کنید
لحظاتی را به سکوت برگزار کنید
ایده‌ای که در نطفه خفه شده
به خواننده فرصت کشف بدهید
اتفاق اصلی داستان رها شده
در نوشتن داستان صبوری کنید
طرحی که قابلیت داستان شدن دارد
از موقعیتی که ساختید استفاده کنید
داستان باید از کجا شروع شود؟
پیچش‌هایی که خواننده را سردرگم می‌کنند
نثر سالم یک گام بلند رو به جلوست
قرار است چه کسی داستان را روایت کند؟
در اکنونِ داستان چه داریم؟
شخصیت اصلی داستان کیست؟
وقتی داستان احساس خواننده را نشانه می‌رود
پیش از نوشتن طرح را خوب وَرز دهید
ورود گره جدید به متن بازنویسی‌شده
دلیل تغییر ناگهانی شخصیت چیست؟
تأخیر در معرفی شخصیت اصلی
پنهان کردن اطلاعات از خواننده
جزئیات باید در پیش‌برد روایت کمک کنند
جملات شعاری از داستان بیرون می‌زنند
اهمیت انتخاب زاویه دید
حضور آشکار نویسنده در فراداستان
تکنیک‌های داستان‌نویسی باید در جای درست استفاده شوند
شخصیت اصلی داستان کیست؟
نگرانیِ راوی را به خواننده منتقل کن
درگیر کردن حس خواننده اصلاً کار ساده‌ای نیست
اطلاعاتی که حضورشان ضروری است
تکرار یک واژه می‌تواند بخشی از روایت را بسازد
متن وانموده
چه ایده‌هایی پتانسیل داستان شدن دارند؟
توصیه‌ی چاک پالانیک
حذف اطلاعات ضروری خواننده را سر‌در‌گُم می‌کند
از عشق نگو، نشانش بده
وظیفه اصلی داستان‌نویس، نوشتن داستان است
رنگ و بوی بهترِ داستان در بازنویسی