کیوان سلحشوری‌مهر



زندگی نامه
کیوان سلحشوری مهر/ متولد تهران 1351 خورشیدی/شاعر،نویسنده،منتقد،مدرس
1- همراهی و همکاری با انجمن شعر و داستان حوزه هنری گیلان از سال 1370 به بعد.
2- مجری و عضو هیئت امنای داستان حوزه ی هنری گیلان از سال 1377 و برگزار‌کننده و عضو هیئت داوران مسابقه داستان‌نویسی.
3- عضو هیئت مؤسس انجمن داستان فرهنگ سرای خاتم النبیاء گیلان سال 1382.
4-مؤسس و مجری انجمن ادبی هشتم مِی(روز جهانی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر) با دومحوریتِ جداگانۀ داستان و شعر و عضو هیئت داوران مسابقه داستان‌نویسی هشتم مِی
5- مؤسس و مدرس واحد تحقیقات، پژوهش و آموزش ادبی ( کارگاه شعر سپید و ادبیات داستانی) در هلال احمر گیلان
6- فیلمنامه‌نویس و فیلمساز ؛ فیلم‌های کوتاه " ویولون جادویی ، پری کوچک غمگین و شاهزاده تاریکی؛ سپتامبر 2013 "،" بوسه‌زن از کار افتاده ( دردست تولید)" و...
7- نمایشنامه‌نویس؛ منتخب همایش کشوری فصل دوازده چهار فصل ایران، عبور از مه؛ مرداد 1390"،" تولد یک فرشته"،"خواب‌عجیب بنجامین‌سولجر"و...
8- برگزاری کارگاه ادبی( داستان و شعر) درجهاد دانشگاهی شهر رشت در سال 1393.
9- برگزاری کارگا‌ه ادبیات داستان و شعر سپید، فیلمنامه و نمایشنامه، دیالوگ‌نویسی، نقد و...در برخی از اماکن آموزشی غیر دولتی و خصوصی و...
10-مورخ تاریخ شفاهی هنرمندان حوزه هنری گیلان از سال 1390 تا به اکنون

کتاب ها
1- تاریخ‌شفاهی"خداحافظ چارلی 1393"چشمان بی‌شواله"،" خستگی‌ناپذیر" و...
2- داستان‌؛" سه‌گانۀ داستان کوتاه"،" مردی که پشه‌ها عاشقش شدند"و...
3-قصه‌ کودکان؛" جادوی رُواربانو و شهری‌خانم‌ بازیگوش( جلد اول قصه‌های‌عموسبیلو؛ در دست چاپ)"،"ارباب‌آتش و جادوی جنگلبان کوچولو( جلد دوم قصه‌های عموسبیلو)"و...
4- شعر سپید در دست چاپ" 409،408،407...کودک بعدی لطفاً"،" نه دیگر عاشق نمی‌شوم "،"نه به فرشته که شلیک نمی‌کنند"و...
5-شعر کودک" آقاجون مرد میدونه( در دست چاپ)"
6-تألیف فرهنگ لغت و ضرب‌المثل جامع فارسی به گیلکی مرکزی و حومه( گیلکی آسان) دردست چاپ و...



نقد ها
جهان خارج از متن
شهرزادِ قصه‌گو، هرگز به یک شوخی، دوبار نمی‌خندد!
ارزشمندی یک اثر خیلی خوب توصیف شده
خطرپذیری در روایت به معنی خطرپذیریِ صِرف نیست
اهمیت رفتارنویسی و توصیف پویا
دقیق‌تر بنویسید، اما زیادتر از نیاز متن ننویسید
دغدغه‌های سوژه‌یابی و سوژه‌پردازی
و در انتهای مسیر ما هفت ‌نفر بودیم!
سال هزاروسیصدونودوهشت
شلیک با یازده کلمۀ طلایی!
نوادا اسمیت‌نویسی!
داستان‌نویسی بسیار ماندگارتر از صفحۀ حوادث‌نویسی است
لطفاً از منتقد رنجیده‌خاطر نشوید!
سختی‌های همزادپنداری در زن‌نویسی و مردنویسی
فیزیک داریم تا فیزیک!
چراغ جادوی روایت!
رعایت دقیق زبان معیار، اما کمی صمیمی‌تر!
چند توصیۀ مختصر
مسیر سخت تصمیم‌گیری
کاراکترهای محترم، لطفاً سریع متحول نشوند!
کوتاه‌نویسی همچون درک ما از مردمان لی‌لی‌پوت
پیام اخلاقی یا پایان منطقی، تکلیف نویسنده چیست؟
که متن آسان نمود اول؛ ولی افتاد مشکل‌ها!
پس خود داستان چه گناهی کرده است؟!
نیم‌التفاتی هم به آدم‌های درون کوپه!
چقدر داستان خودمان را می‌شناسیم؟!
اصلاً نگران نباشید!
لطفاً به خودِ داستان هم فرصت ارائه مطلب بدهید
وسوسه‌ای مکرر؛ گفتن یا نشان دادن، مورد بحث کدام است؟!